top of page

Algemene Reisvoorwaarden

Deze reisvoorwaarden gelden voor alle diensten die u bij Ik Wil Naar Japan boekt. 

De hoofdboeker en reisgenoten zullen hieronder worden aangeduid met reiziger of deelnemer.

Het bedrag van de dienst wordt aangeduid met reissom.

Artikel 1. Totstandkoming Reisovereenkomst

1. Een boeking kan zowel via e-mail, chat als telefonisch geschieden.  

2. De reiziger die de boeking maakt is verplicht aan te geven om hoeveel reizigers zich in de groep bevinden.

3. De opdrachtgever(s) is/zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle verplichtingen, uit de boeking en reisovereenkomst voortvloeiende, door hemzelf (henzelve) en door alle aangemelde reizigers. 

4.  Na boeking zal binnen enkele dagen door de reisorganisatie een boekingsbevestiging worden toegezonden voorzien van het reserveringsnummer. Deze boekingsbevestiging geldt als bevestiging van de totstandkoming ener reisovereenkomst met de reisorganisatie.

Artikel 2.  Betaling

1. Bij de boeking dient het volledige bedrag vooraf betaald te worden.

Artikel 3. Prijsbepaling

1. Ik Wil Naar Japan behoudt zich het recht voor de prijzen de wijzigen door koersstijgingen, overmacht of andere onvoorziene omstandigheden.

Artikel 4. Verzekering

1. De reiziger dient zelf de verzekering te regelen

Artikel 5. Aansprakelijkheid

1. Ik Wil Naar Japan kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele schade of letsel voortkomend uit de voorbereiding, de reis of het verblijf in het buitenland.

2. Indien de reiziger de reis niet (geheel) kan maken wegens het ontbreken van enig geldig (reizigers) document ofwel bewijzen van inentingen/vaccinaties, komt dat met alle daaraan verbonden gevolgen voor zijn/haar rekening. De reiziger is ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het in orde hebben van de juiste documenten.

3. Bij de organisatie van ons reisaanbod wordt uitgebreid stilgestaan bij de veiligheid en een verantwoorde uitvoer van onze reizen en activiteiten. Ondanks het preventieve en kundig handelen van onze begeleiders kunnen voorvallen niet volledig uitgesloten worden. De risico’s dient de reiziger zelf te dragen. Deelnemers dienen te allen tijde alert te zijn op de eigen veiligheid en zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.

Artikel 6. Klachten

Indien de reiziger een klacht heeft, dient deze zich onmiddellijk te melden bij Ik Wil Naar Japan. Ik Wil Naar Japan is dan in de gelegenheid de klacht te onderzoeken en indien gegrond verbetering aan te brengen. Alleen wanneer de klacht dan nog niet na tevredenheid kan worden afgehandeld, kan de deelnemer uiterlijk binnen een maand na terugkeer de klacht schriftelijk en voorzien van goede argumentatie indienen. Indien de deelnemer niet voldoet aan bovenstaand genoemde eisen, zal een klacht niet verder in behandeling worden genomen.

Artikel 7. Verplichtingen Ik Wil Naar Japan

1. Wanneer er een dienst wordt geboekt bij Ik Wil Naar Japan, is de organisatie verplicht de directe contactgegevens (LINE) te delen met de reiziger. De reiziger is hierbij wel zelf verantwoordelijk voor het downloaden van de app en het gebruiken van de service.

2. Bij het boeken van de persoonlijke reisplanning is Ik Wil Naar Japan verplicht de planning binnen 3 weken te leveren aan de deelnemer.​ Tenzij anders schriftelijk afgesproken.

Artikel 8. Verplichtingen Deelnemer

1. De reiziger is verplicht annulering of niet op komen dagen te melden. Bij het niet tijdig melden van de hiervoor benoemde actie is Ik Wil Naar Japan genoodzaakt de onkosten (transport van/naar de afgesproken plek en de tijdsbesteding) te declareren bij de reiziger.

2. Wanneer een deelnemer niet lichamelijk of geestelijk gezond is, is de reiziger verplicht dit aan te geven bij het boeken van de dienst bij Ik Wil Naar Japan. Bij eventueel niet doorgeven van correcte informatie of achterwege laten van noodzakelijke informatie betreffende de gezondheidstoestand, is de deelnemer zelf aansprakelijk voor eventuele kosten die voortvloeien uit het niet kunnen deelnemen aan een programma.

3. Verder vragen wij van de deelnemers de nodige flexibiliteit om deel te nemen aan het gekozen programma. Omstandigheden in het buitenland zijn anders dan de omstandigheden in Nederland. Dit is een belangrijk aspect om tijdens de voorbereiding rekening mee te houden.

Artikel 9.1. Annulering Persoonlijke Reisplanning

1. Na ontvangst van de persoonlijke reisplanning is annulering niet meer mogelijk. Wel kan de reiziger contact opnemen met Ik Wil Naar Japan om te kijken voor een passende oplossing.

2. Annulering van de persoonlijke reisplanning is mogelijk op de volgende momenten:

  • 2.a. bij annulering tussen het moment van de Zoom call tot aan de eerst bespreking van de Persoonlijke Reisplanning, krijgt u het bedrag ter waarde van 80% van de reissom terug.

  • 2.b. bij annulering tussen het einde van de eerste bespreking tot aan het afleveren van de Persoonlijke Reisplanning , krijgt u het bedrag ter waarde van 20% van de reissom terug.

3. Voor een annulering dient u schriftelijk contact op te nemen.​

4. Het laten wijzigen van de reisdata voor de Persoonlijke Reisplanning kan kosteloos worden gedaan mits tijdig (tot max 24 uur voor begin Reisplanning) aangegeven.

Artikel 9.2. Annulering Aankomstservice

1. Annulering van de hierboven genoemde diensten heeft de volgende gevolgen:

  • 1.a. bij annulering tot 30 dagen voor de afgesproken dag, krijgt u het bedrag ter waarde van 90% van de reissom terug.

  • 1.b. bij annulering tot 14 dagen voor de afgesproken dag, krijgt u het bedrag ter waarde van 50% van de reissom terug.

  • 1.c. bij annuleren tot 4 dagen voor de afgesproken dag, krijgt u het bedrag ter waarde van 20% van de reissom terug.

  • 1.d. bij annulering vanaf de 3e dag tot aan de dag van afspraak heeft de deelnemer geen recht meer op geldteruggave. 

2. Voor een annulering dient u schriftelijk contact op te nemen.

3. De reiziger kan tijdens de hierboven benoemde diensten, de dienst afbreken. Hierbij heeft u geen recht op restitutie.

4. Voor wijziging van de afgesproken data kunt u terecht bij Artikel 11

Artikel 10. Overmacht

In geval van overmacht, waaronder in ieder geval wordt verstaan binnenlandse onlusten, mobilisatie, oorlog, stremming in het vervoer, staking, uitsluiting, bedrijfsstoornissen, stagnatie in toelevering, brand, overstroming en andere natuurrampen en in het geval dat Ik Wil Naar Japan niet tot levering van een programma in staat wordt gesteld waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs van Ik Wil Naar Japan niet kan worden gevergd, zal de uitvoering van de overeenkomst worden opgeschort, dan wel de overeenkomst per aangetekend schrijven kunnen worden beëindigd, alles zonder enige verplichting tot schadevergoeding.

Artikel 11. Uitstel

1. De reiziger kan de afgesproken data voor de Aankomstservice gratis laten wijzigen tot 2 dagen voor de afgesproken dag mits er een andere passende data gevonden kan worden binnen 4 weken vanaf de originele data. Neem hiervoor ten alle tijden contact op met Ik Wil Naar Japan voor de mogelijkheden.

Artikel 12. Algemeen voorbehoud

1. Kennelijke fouten en vergissingen in het reisprogramma binden de reisorganisator niet.

2. De reisorganisator behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen tijdens de reis in de reisroute, volgorde van programmaonderdelen (of laten vervallen van programmaonderdelen), het vervoermiddel en de bijbehorende accommodatie, indien reistechnische omstandigheden dit vergen. Hij is echter verplicht nadelige gevolgen voor de reiziger zoveel mogelijk te beperken en indien mogelijk alternatieven aan te bieden

3. De reisorganisator aanvaard geen verantwoordelijkheid voor foto’s, folders en ander voorlichtingsmateriaal, voorzover door derden afzonderlijk of via de reisorganisator uitgegeven.

bottom of page